Wyszukiwarki internetowe, a szczególnie Google i Bing, są w obecnych czasach jednym z podstawowych źródeł pozyskiwania informacji.
Można je przyrównać do przewodnika, który wskazuje miejsca warte uwagi. Wysokie miejsce w wyszukiwarce zwiększa ruch internetowy na stronie, co w przypadku prowadzenia biznesu przekłada się bezpośrednio na większe zyski firmy. Dlatego też podmioty gospodarcze i komercyjni blogerzy zwracają uwagę na to, by ich strony zawierały treści wysokiej jakości i były przejrzyste dla robotów indeksujących wyszukiwarek. Ponadto dbają o to, by adres strony stawał się popularny w różnych miejscach internetu. W celu poprawy miejsca w wyszukiwarce stosuje się różne metody, w tym między innymi dba się o tak zwane SEF (Search Engine Friendly), czyli o projektowanie struktury stron internetowych tak, aby były one pozbawione szumu informacyjnego (np. przejrzyste nazewnictwo linków wewnątrz witryny).
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron polega na takim budowaniu architektury witryny i jej zaplecza linkowego, aby roboty indeksujące oceniły ją jako wartościową. W przypadku skupienia się tylko na samej konstrukcji strony mówimy o tak zwanej optymalizacji SEO. Pozycjonowanie jest szerszym pojęciem, zawiera także proces tworzenia bazy linków do naszej strony z zewnątrz (zaplecze). Aby skutecznie podnosić pozycję witryny w wyszukiwarce, należy zadbać w pierwszej kolejności o regularne umieszczanie na stronie unikalnego contentu. Od dawna większość wyszukiwarek lepiej ocenia wartościowe treści; jakość jest znacznie ważniejsza od ilości.
Jeśli są Państwo zainteresowani omówioną w tym artykule tematyką, to serdecznie zapraszam na moją stronę: Pozycjonowanie stron KOZAK.BIZ. Zajmuję się profesjonalnym SEO, na blogu umieściłem cenne porady dla początkujących adeptów sztuki pozycjonowania. Przeczytają tam Państwo między innymi o takich sprawach jak funkcjonowanie algorytmów wyszukiwarek.